Usability test Bildlicens 1

Varje dag testar webbtjänsten Meetup2 sina sidor. Personer som inte känner till verktyget sedan tidigare får sitta framför en dator och försöka delta i en så kallad Meetup eller ordna en egen träff. Testerna är en del av det dagliga arbetet att testa små delar, justera och testa igen. Steg för steg förbättrar Meetup tjänsten för sina användare.

Meetup’s Dead Simple User Testing: On my way out after a meeting, Scott pulled me into a room by the elevators, where a couple of product people were watching a live webcam feed of someone using Meetup. Said user was having a hard time figuring out a new feature, and the product people, riveted, were taking notes. It was the simplest setup I’d ever seen for user feedback, and I asked Scott how often they did that sort of thing. ”Every day” came the reply.

As Glusman describes the goal, it’s ”Have people who build stuff watch others use the stuff they build.”

Obstacles to getting real feedback are now mainly cultural, not technological; any business that isn’t learning from their users doesn’t want to learn from their users. 3

Testa 5 användare

Jakob Nielsen, en av världens mest kända experter på användbarhet på webben, rekommenderar små snabba tester med 5 personer. Då ser ni tydligt vad som är det största problemet, kan åtgärda det och sen göra en ny omgång snabba tester.

Why You Only Need to Test with 5 Users: Elaborate usability tests are a waste of resources. The best results come from testing no more than 5 users and running as many small tests as you can afford 4

Referenser

1. Bildlicens

2. Meetup.com

3. Meetup’s Dead Simple User Testing

4. Why You Only Need to Test with 5 Users

5. Användbarhet i praktiken